Monday, April 29, 2013

Rəbbin O Biri Üzü


“Allahınız Rəbb şəhəri sizə təslim edəndə oranın bütün kişilərini qılıncdan keçirin. Qadınları, uşaqları, heyvanları və şəhərdə olan bütün malları isə talan edin.” (Qanunun Təkrarı 20:13-14)


Bir neçə gün öncə biri mənə sual verdi ki, Bibliyadakı qəddar ideya və söyləmələri Allah sevgisi ilə necə bir araya gətirirəm.
Bu və ya buna bənzər suallar üzərində çox düşünmüşəm, vaxt darlığı olmasaydı və bir az da tənbəllik etməsəydim bu barədə fikirlərimi ətraflı yazardım. Ancaq fərqli səbəblərdən bu barədə detallı yaza bilməyəcəm.
Qısacası onu deyə bilərəm ki, Bibliya İlahinin hər iki yönündən, həm qəddar və sevgi dolu yönlərindən bəhs edir. Bunu qəbul etmək, əlbəttə, heç nəyi həll etmir, əksinə daha çox suallar çıxarır. Tanrının qəzəbi ilə bağlı Bibliyada söylənənlər, həm də İlahinin ədalətli olub-olmaması haqqında suallar qoyur, çünki bu mülahizələrin bəziləri bizim ədalətlilik anlayışımıza heç də uyğun gəlmir.

Mən, sadə bir inanclı kimi bununla bağlı bir neçə nüansa həmişə diqqət edirəm. Birincisi, Tanrının kitabında İlahi və Onun ədaləti haqqında yazılanlar son nəticədə məhdud insan dili və insan düşüncəsi süzgəcindən keçib qələmə alınanlardı və onlar insanlardakı məhdudiyyətləri də əks etdirir. Bu mənada, Bibliyadakı belə fikirlər, sadəcə İlahinin qəzəbi haqqında öyrətmir, həm də onu insan baxış bucağından keçirən, onu dramatikləşdirən, yumşaldan insan dilinin məhdudiyyəti haqqında da bir şeylər deyir. Tanrı qəzəbli ola bilər, insanların təsvirində o daha qəzəbli görünə də bilər. İnsan dili və düşüncəsi bir elementi açanda beş elementi, özəlliyi də it-bata düşürür. Beləcə, Rəbbin qəzəbi və sevgisi arasında bizə görünən uçurumu tam yox etmək və ya insan ağlıyla aradan qaldırmaq məncə mümkün deyil. İkincisi, Bibliya açıq-aşkar Rəbbin sevgisini vurğulayır. Bibliya Allahı sevməkdə tez, qəzəblənməkdə yavaş birisi kimi anladır. Məşhur on nəsihətdə deyilir ki, Allah qəzəbini onun cəzasına tuş gələnlərin övladlarına üç-dörd nəsil, sevgisini isə onun sevənlərin minlərlə nəslinə qədər verir. Bu söyləm bir tərəfdən İlahinin sevgiyə üstünlük verdiyini göstərirsə də (Rəbbin qəzəbi cəzalandırılanların üç-dörd nəsli qədər, sevgisi isə onu sevənlərin minlərlə nəsli qədər davam edir), digər tərəfdən sual çıxarır: ata-ananın günahına görə övlad niyə cəzalansın? Üçüncüsü, Rəbbin ədaləti insanın ədaləti kimi deyil və bizə ədalətsiz görünən, ən azından bəzi hallarda Onun planında ədalətli ola bilər. (Bu başqa bir sual çıxarır ortaya.) Bibliya bununbla bağlı maraqlı hekayətlər nəql edir. Müqəddəs Kitabda açıq-aşkar deyilir ki, Allahın yolu (yəni işi, üsulu) insanların yolu deyil və onun yolu insanların təsəvvüründən kənardadır. Bu və bu kimi fikirlər Hitler, Stalin, atom bombası kimi insan düşüncəsində Allah sevgisinin əleyhinə gedən gerçəklikləri (Əgər Allah elə sevgi doludursa, daha niyə Hitlerin insanları qırmasına imkan verirdi? Və ya bizim anlaya bilmədiyimiz, insan yaşantıları ilə səsləşməyən sevginin bizim üçün nə anlamı var?) aradan qaldırmır.
Gördüyünüz kimi, mənim bu suallara cavabım yoxdu. Mən Allahın vəkili deyiləm və Yeri Göyü Var Edən Sevgilinin mənim müdafiəmə ehtiyacı da yoxdu. Mənim tək bildiyim budur ki, İlahini sevməyə və həmin sevgini başqaları ilə münasibətlərə gətirməyə dəyər. Mən bunu 2+x=4 tənliyitək sübut edə bilmərəm, axı bu elm deyil.  Bütün ədalətsizliklərin acığına Allahın sevdiyinə inanmaq və Allahın bizim sevgimizə qarşılıq verdiyinə uyğun yaşamaq bir inanc hədiyyəsidi. Mənim bildiyim bu qədərdi. İnanana, güvəndiyi üçün, inanmayana da dərinə getdiyi üçün bir çox sağ ol deməkdən başqa əlimdən heç nə gəlməz.

  

No comments:

Post a Comment

gündəlikdə axtarış